Monday.com – När du blir inbjuden av mig till en planeringslista

Jag arbetar alltid med Monday.com för att ha koll på alla delar i mina uppdrag. Just min planeringslista behöver du ej se då den oftast kan överväldiga dig som webbkund (är en hel del detaljer och annat som är bra för mig att ha koll på för att göra mitt arbete så bra som möjligt åt dig). Däremot så kan de vara så att jag upprättar en separat planeringslista som blir synlig för dig, för att underlätta kommunikation och insamlande av material och info som behövs av dig (exempelvis bilder, texter eller annat du önskat ha på din nya webbplats) – då kan guiden nedan hjälpa dig kring hur du använder detta.

1. Du får en inbjudan av monday.com via e-post

1. Du får en inbjudan av monday.com via e-post

Klicka på ”Accept invitation” i mailet. Du kommer då få skapa ett konto.

Fyll i båda fälten o acceptera villkor, tryck på ”Fortsätt”:

Accept invitation

Välj roll ”Företagsägare”, välj sen vilken som på ”hantera”, och hur många ni är på ert företag:

Monday.com kontoskapande

Du har nu skapat ditt gästkonto, får upp möjlighet att välja profilbild – du kan välja att skippa det om du önskar genom att trycka på ”jag gör det senare”.

Du har nu tillgång till planeringslistan och kan där se vilka delar jag behöver text/bild/info eller annat kring av dig i uppdraget.

2. Besvara i planeringslistan

Tryck på den rad du vill läsa och/eller uppdatera info/bifoga fil i.

Tryck sen på ”svara” på den uppdatering du vill komplettera/besvara.

Exempel på planeringslistan

Skriv i vad du vill svara o tryck ”Svara” så skickas det:

Exempel på planeringslistan

Om du exempelvis vill lägga in dokument-filer eller bilder – tryck då på ”Lägg till fil” o välj de du vill bifoga i ditt svar, tryck ”svara” för att skicka.

Exempel på planeringslistan

Har du ytterligare frågor kring hur du gör – bara fråga mig via e-post så försöker jag hjälpa dig.

Inlägget uppdaterades senast 2021-07-05